H Σχολή Καλών Τεχνών στην Εντός των Τειχών Λευκωσία

“Τον τελευταίο καιρό έχει ξεσπάσει μια μικρή αντιπαράθεση μεταξύ Λεμεσού και Λευκωσίας με μήλο της έριδος την ανέγερση της Σχολής Καλών Τεχνών. Οι δύο πόλεις διεκδικούν με αξιώσεις και επιχειρήματα αυτό το έργο διότι αναμφισβήτητα μια Σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου θα έχει αρκετές ευεργετικές συνέπειες σε οποιαδήποτε από τις δύο πόλεις καταλήξει. Είναι όμως αυτό το πραγματικό ζήτημα που θα έπρεπε να μας απασχολεί; Το όφελος των πόλεων; ή το όφελος της Σχολής, των φοιτητών και της παιδείας γενικότερα; Επομένως τα επιχειρήματα και των μεν και των δε ξεκινούν από λανθασμένη αφετηρία. Στο UrbanCyprus.org άτομα από όλες τις πόλεις της Κύπρου εξετάσαμε αυτό το ζήτημα λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραμέτρους και καταλήξαμε να θεωρούμε την Παλιά Λευκωσία ως την καταλληλότερη γεωγραφική επιλογή για την ανέγερση της σχολής. Για να προλάβουμε μάλιστα πιθανούς καλοθελητές που θα επιχειρήσουν να μας προσδώσουν μεροληψία προχωράμε και ένα βήμα πιο μπροστά λέγοντας πως η Ναυτική και η Ξενοδοχειακή Σχολή θα πρέπει να πάνε στη Λεμεσό. Αμφιβάλουμε αν θα ακούσουμε ποτέ κάτι αντίστοιχο από κάποιους κύκλους της Λεμεσού να λένε δηλαδή πως κάτι πρέπει να πάει στη Λευκωσία διότι έτσι είναι το πιο σωστό. Εχει επιτεθεί μάλιστα τόσες πολλές φορές σε έργα που θα γίνονταν στη Λευκωσία που πλέον έχει χάσει κάθε ίχνος πίστωσης αμεροληψίας.

Η παλαιά Λευκωσία δεν θα βοηθηθεί απλά μονάχα από τη Σχολή αλλά και η ίδια η Σχολή θα λειτουργήσει καλύτερα στη παλιά πόλη από οπουδήποτε αλλού. Καταρχάς η Λευκωσία είναι η πόλη με την μεγαλύτερη καλλιτεχνική δραστηριότητα στο νησί. Επιπλέον ο ρόλος της τέχνης σήμερα είναι πολυδιάστατος. Η Λευκωσία λόγω της ιδιότητας της ως η τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα του κόσμου έχει μια μοναδική δυναμική να εμπνεύσει και να παράξει ένα σημαντικό κοινωνικό έργο που σίγουρα θα συμβάλει στη προβολή του εθνικού μας θέματος διεθνώς. Λαμπρό παράδειγμα είναι η Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Οπως είναι γνωστό στο Βερολίνο της Γερμανίας πρώτα επανενώθηκαν οι σχολές καλών τεχνών και μετά η υπόλοιπη χώρα. Οι τοιχογραφίες από το τείχος του Βερολίνου διαφυλάσσονται σήμερα ως κόρη οφθαλμού και μάλιστα μέρη του εικονογραφημένου τοίχους βρίσκονται σε γκαλερί τέχνης σε όλο τον κόσμο αφού έχουν μια πολύ ιδιαίτερη συμβολική αξία. Αυτό που κάνει μια τέτοια σχολή αξιόλογη λοιπόν δεν είναι μόνο οι εγκαταστάσεις της και το ανθρώπινο δυναμικό. Είναι κυρίως η γεωγραφική της τοποθεσία.

Αυτοί οι κύκλοι που επιχειρηματολογούν υπέρ της Λεμεσού φέρουν μονάχα ιδιοτελή επιχειρήματα λέγοντας πως η Λευκωσία πήρε το τάδε άρα εμείς πρέπει να πάρουμε αυτό. Βάζοντας ξεκάθαρα το υποκειμενικό συμφέρον πάνω από αυτό της ίδιας της Σχολής. Ακόμη όμως και έτσι να το δούμε το θέμα αντιστρέφοντας τα επιχειρήματα πάλι η πλάστιγγα γέρνει ξεκάθαρα προς τη Λευκωσία.

Οπως έχει αποδείξει το παράδειγμα του ΤΕ.ΠΑ.Κ η τοποθέτηση μιας πανεπιστημιακής σχολής στην παλιά πόλη μπορεί να δώσει μια γερή ένεση αναζωογόνησης και να αναγεννήσει την γύρω περιοχή. Σήμερα η κατάσταση στη Παλιά Λευκωσία είναι απλά απερίγραπτη με λέξεις, όσο πλούσια και αν είναι η Ελληνική Γλώσσα και η Κυπριακή τοπολαλιά. Αμφιβάλλουμε αν υπάρχει ένα τόσο ιστορικό μέρος σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα που να έχει αφεθεί σε μια τέτοια κατάσταση. Είναι ένα γεγονός που πρέπει ντροπιάζει όλους τους Κύπριους όχι μόνο τους Λευκωσιάτες. Για να διορθωθεί όμως μια τέτοια κατάσταση δεν αρκούν μονάχα λόγια και ευχόλογα αλλά χρειάζονται και πράξεις και οι πράξεις δείχνουν πως κανένας ιδιώτης δεν θα πάει εκεί να επενδύσει χωρίς λόγο και φυσικά ούτε και μπορεί το κράτος να πάει απλά να φτιάξει εγκαταλελειμμένα κτήρια. Κάτι πρέπει να γίνει το οποίο θα φέρει κόσμο σε αυτή τη περιοχή. Η Σχολή Καλών Τεχνών φαντάζει ως μια ιδανική ιστορική ευκαιρία να αναγεννηθεί η περιοχή. Η τοποθέτηση της στη Λεμεσό θα είναι ένα ιστορικό λάθος διότι απλά δεν θα ωφεληθεί τόσο πολύ η Λεμεσός όσο η Παλιά Λευκωσία από μια αντίστοιχη τέτοια πράξη. Δεν θα σώσουν δηλαδή την οικονομία της Λεμεσού οι 40 επιπλέον φοιτητές της Καλών Τεχνών και η Λεμεσός έχει εξάλλου ήδη ξαναζωντανέψει το ιστορικό της κέντρο, το οποίο σημειωτέον ποτέ δεν έφτασε στη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το κέντρο της Λευκωσίας. Στην Παλιά Λευκωσία η σχολή θα κάνει πραγματική διαφορά παράγοντας περισσότερα οφέλη για όλους. Η Λεμεσός επιπλέον έχει χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο (ξένους και Κύπριους) γήπεδα Γκολφ, θέρετρα αναψυχής, μιλάμε για άλλα μεγέθη στα οποία μερικοί φοιτητές καλών τεχνών απλά δεν θα έκαναν και τόση μεγάλη διαφορά. Εχει και τη θάλασσα πράγμα που ποτέ δεν θα το αποκτήσει η Λευκωσία και μοιραία οι Λευκωσιάτες θα επισκέπτονται την Λεμεσό ες αεί για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αλήθεια ποιος άλλος λόγος πέραν του ποδοσφαίρου υπάρχει για ένα Λεμεσιανό να επισκεφθεί τη Λευκωσία; Επομένως όπως και να το εξετάσουμε το ζήτημα η Λευκωσία φαντάζει ως η πιο σωστή επιλογή.

Πέραν μονάχα πολιτικών μικροσκοπιμοτήτων διαφόρων δημάρχων που θέλουν να προσθέσουν λαϊκιστικά επιχειρήματα στις προεκλογικές τους καμπάνιες δεν βλέπουμε άλλο λόγο να μην λειτουργήσει αυτή η σχολή στη παλιά Λευκωσία . Η Σχολή Καλών Τεχνών πρέπει να ιδρυθεί στην Παλιά Λευκωσία λόγω της μακράς ιστορίας της πόλης, λόγω της συσσώρευσης πολλών καλλιτεχνών και αριθμού ιδιωτικών σχολών. Θα είναι ένα ιστορικό λάθος για το οποίο θα είμαστε υπόλογοι όλοι μας”.

Κίνηση Πολιτών Κύπρου
“Urban Cyprus Society”
info@urbancyprus.org
http://www.urbancyprus.org

Advertisements

49 responses to “H Σχολή Καλών Τεχνών στην Εντός των Τειχών Λευκωσία

  1. Eipa to to 2001 jai xanalalw to (dystihws):

    En theloume Sholi Kalwn Tehnw sior! En tha mas en ofelimi -san koinwnina- etsi opws en ta pramata! Jai eidikotera an stohos tis parousias tis einai na ‘xeplynei’ tin ‘ntropi’ pou kapioi niwthoun gia tn Lefkwsia, simera.
    As dierevnithei prwta i dynatotita paragwgis poltismou stin Kypro kai apo tin Kypro entos kai tou topikou ma kai tou diethnous plaisiou jai meta vriskete jai to topo – jai, pio simantiko, to syllabus. Sholi Kalwn Tehnw gia ti jai poious jai pws – oxa apla gia na ehoume jai emeis? Tokenism.

    Jai kanei touti i sygrisi me to Verolino! Kanei!
    Epiete verolino pote?! Ethkiavasete gia to verolino, tin koinwniki kai astiki tou istoria?! Pou ivrete ta koina me tin Lefkwsia?

  2. File mou Demetris ti na sou pw, apla grafis gia na grafis… eisai enas ittopathis kai tpt allo, opos tous ypolipous katikous tis entos ton teixwn pou arnounte kathe eidous anapti3i. i urban ledras miazi perissotero me anarxiki organosi kai ola ta katakrinete arnitika, eite einai kala eite kaka.

    vres kai esi lisis pou tha sasoun tin palia poli kai meta na milas. autoi exoun ta kotsia toulaxisto na bgenoun e3o kai na milane.

  3. Δημήτρη, έσιεις δίκαιο, αλλά εν σημαίνει ότι επειδή εν έσιει υποδομή το κράτος, εν πρέπει να υπάρχει σχολή καλών τεχνών. Φαίνεται μου λλίο παράλογο η θεωρία του “τίποτε παρά κάτι”.

    Όμως συμφωνώ απόλυτα με την ανάγκη δημιουργείας υποδομών πολιτισμού. Εν τούτο που ελάλουν τζιαι δαμέ πριν 2 χρόνια σχετικά με το μέγαρο πολιτισμού.

    Που την άλλη, θωρώ ότι τελευταία ούλλο τζιαι παραπάνω άτομα “δημιουργούν” τέχνη. Τούτα τα άτομα ίσως να μενεν τόσο πολλά, αλλά έχουν δυνατές φωνές που μπορούν να εμπνεύσουν τζιάλλο κόσμο. Εν σας είδα εσάς τους δημιουργούς τζιαι τους προαγωγούς της τέχνης να ηγείστε της προσπάθειας τούτης.. να απαιτήσετε που το κράτος τούτες τες υποδομές που αναφέρεσε τζιαι μαζί σας να τραβήσετε τζιαι εμάς τους “καταναλωτές/θαυμαστές” της τέχνης για να δυναμώσει παραπάνω η φωνή σας.

  4. disdaimona

    Αγαπητοί φίλοι,
    δυστυχώς θα διαφωνήσω.

    1.Η Λευκωσία δεν είναι η πόλη με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική παραγωγή.
    2.Η Λευκωσία δεν είναι η μόνη πόλη της Κύπρου που διαθέτει ιστορικο κέντρο.
    3.Το ζήτημα της μοιρασμένης πόλης το αποδέχομαι. θα ήταν μια καλή ευκαιρία να δημιουργήσουμε όμως κι άλλες δι-κοινοτικές εστίες ανταλλαγής ιδεών και δραστηριοτήτων, και μια σχολή καλών τεχνών στη Λεμεσό στην οποία θα φιλοξενούνται και τ/κ φοιτητές είναι ότι καλύτερο για την αποκέντρωση του δι-κοινοτικού αγώνα.

    Να μου επιτρέψετε να πω, πως η χρησιμοποίηση της έννοιας “του ιστορικού λάθους” ως επιχείρημα είναι μάλλον ανεδαφική.

    Με εκτίμηση

  5. agapiti disdaimona an den einai i palia lefkosia i perioxi me tous perissoterous kalitexnes, mouseia, art galleries, ergastiria texnhs, ktlp … tote pia einai? yparxoun perissoteroi apo 100 kalitexnes pou exoun ergastiria, yparxoun perissotera apo 20 mouseia texnhs, yparxoun para polles pinakothikes, yparxoun ta istorikotera ktiria tis kypriakis dimokratias, kai einai apo tis pio grafikes perioxes tis kyprou pou otan eisai mesa nomizis eisai se alli epoxh. den eipe kaneis oti einai i moni poli pou exei istoriko kentro, alla exei to pio simantiko kai to pio megalo kai distixos to egkatalipsame.

    i LEMESOS pire to TEPAK kai to kentro tis eftia3e. arketa pira i mikri palia poli tis lemesou pou den tithete thema na tin sigkrinis me tin entos ton teixwn, dioti tis lemesou einai mia velona sta axeira sigkritika me tis lefkosias.

    nai tha einai istoriko lathos.

  6. episis 3 nees megales gallery anegironte tora stin perioxi, auti tou Leventi Art Gallery, i kratiki pinakothiki kai i anavathmisi tou byzantinou mouseiou se pio megalo. kai aaalllaaaaaaa tosa

  7. kai na min thimiso ti pili ammoxwstou, to dhmotiko mouseio, tin dimotiki pinakothiki, tis ametrites vivliothikes kai ta tosa alla.

    ate min xeso, pou sigkrinete tis palia poli tis lefkosias me ta ypolipa istorika kentra.

  8. και μια σχολή καλών τεχνών στη Λεμεσό στην οποία θα φιλοξενούνται και τ/κ φοιτητές είναι ότι καλύτερο για την αποκέντρωση του δι-κοινοτικού αγώνα.

    apo tourkous exoume pollous dame, to epixirima sou apetixe idi.

  9. Το ζήτημα της μοιρασμένης πόλης το αποδέχομαι.

    kai auto den sou arki dld? mipos i Lemesos thelei na tin mirasoun kai auti? mipos i lemesos thelei na pari apo tin lefkosia kai tous tourkous? autous sas tous dinoume dwrean

  10. disdaimona

    🙂

    οκ, μπήκα σε Λευκωσιάτικο μπλογκ.

    καλά κάνετε που διεκδικείτε τη Σχολή Καλων Τεχνων. Ποιός νούσιμος άνθρωπος δεν θα τη διεκδικούσε!
    Να μου επιτρέψετε λοιπόν να τη διεκδικώ και εγώ για τη πόλη μου, παρόλο ότι
    κατοικώ στη Λευκωσία και γνωρίζω τα εντός των τειχών. Ξέρω όμως και τα της Λεμεσού και δεν ευσταθεί πως στη Λεμεσό δεν υπάρχει σοβαρή καλλιτεχνική παραγωγή. Υπάρχει αλλά αντιμετωπίζει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τη Λευκωσία. Οικονομικά, προβλήματα στέγασης, προβλήματα γραφειοκρατίας (Λευκωσιάτικης πολλές φορές)
    Παρατηρήθηκε σοβαρή καθυστέρηση στο να δοθεί στέγη σε καλλιτέχνες στη παλιά πόλη, όπου τα κτήρια είναι κατά 80% τουρκοκυπριακά. Για πολιτικούς ίσως λόγους ή και για επιχειρηματικούς (κάτι παρόμοιο ψήνεται τώρα και για τη περιοχή Λήδρας, να ξεπουληθεί δηλαδή σε εκατομμυριούχους).
    Υπάρχει πολύ ψωμί στη Λεμεσό παιδια, καλλιτεχνικό εννοώ, είναι όμως διάσπαρτοι όλοι, δυστυχώς.

    Προσωπικά εν πιο κοντά η Λευκωσία πλέον.
    Αλλά αν θέλετε τη γνώμη μου, όπως έχω παρακολουθήσει τη μέχρι τώρα διαδικασία, θα κεδρίσει η Λεμεσός τη Σχολή των Καλων των Τεχνων.

  11. @Old city,
    μια διευκρίνιση απλώς. Τo urban ledras είναι ένα πολυφωνικό blog για τη Λευκωσία και όχι αναρχική οργάνωση που τα κατακρίνει όλα. Άποψη του Δημήτρη αυτή, άποψη δική μου άλλη, μην γενικεύεις. Το κείμενο δεν είναι του urban ledras, αλλά μπήκε σε εισαγωγικά ακριβώς για να τονίσει την υπογραφή του: Κίνηση Πολιτών Κύπρου Urban Cyprus Society, με την οποία δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση.
    Απλώς το βρήκα ενδιαφέρον και το δημοσίευσα μπας και προκαλέσει προβληματισμό, που απ’ ότι βλέπω, τα κατάφερε.

  12. ΥΓ: Σε ό,τι με αφορά, αν και βρίσκω το κείμενο τσατισμένο και κακογραμμένο, με κάπως έωλα επιχειρήματα, θα ήθελα να δω την Καλών Τεχνών στη Λευκωσία. Το ότι δεν παράγουμε υψηλή -ή καθόλου- τέχνη δεν σημαίνει ότι πρέπει να εμποδίσουμε την εκπαίδευσή της.
    Μια τέτοια σχολή θα μπορούσε, νομίζω, θα κάνει ενδιαφέροντα πράματα, όπως, πχ, έκανε πρόσφατα η Αρχιτεκτονική (στη Λήδρας) με το No man’s land, ενώ αναμφίβολα θα αναζωογονούσε την παλιά πόλη.

  13. disdaimona

    @old city

    φίλε old, νομίζω οι απόψεις σου για τους τ/κ είναι το καλύτερο επιχείρημα να πάει η σχολή στη Λεμεσό!
    Η Λεμεσός είναι παραδοσιακά μια πόλη η οποία ξέρει να κατοικείται μια χαρά με τους ε/κ της και τους τ/κ. Ας δώσουμε και σε μια άλλη πόλη την ευκαιρία να κάνει δι-κοινοτικό αγώνα!

    Η Λευκωσία μπορεί να είναι too old!!!

  14. @disdaimona
    Too old μια πόλη διχοτομημένη δεν θα γίνει ποτέ.

  15. disdaimona

    @tallou

    το too old δεν ήταν για τη Λευκωσία.

    ήταν για τις απόψεις του old city για τους τ/κ.

  16. Κίνηση Πολιτών Κύπρου Urban Cyprus Society

    auti i organosi exei safos pio eksixronismenes apopsis apo autes pou exete edw.

    esis polemate tin idia sas tin poli. den protinete den kanete, apla zite stin siopi monoi sas, egklovismenoi mesa sta tixi.

  17. Old city,

    Ξανα, περκει το χωνεψεις. Εν εσιει “εμεις”. Ξεκολλα τζιαι σταματα να θιγεις ανθρωπους. Εχεις κατι που θεωρεις οτι ταιριαζει στο πνευμα του blog? Στειλε το με mail. Αλλα, σταματα τες αοριστες κατηγοριες.

    Προσωπικα (τζιαι ξερω οτι το ιδιο ισχυει τζιαι για τους υπολοιπους) εν πολεμω κανενα, ουτε τζιαι διεκδικη αξιωματα “προοδευτικοτητας”. Σταματα να εισαι προκλητικος τζιαι αν εσιεις κατι ουσιαστικο να συμβαλεις πολλα καλοδεχουμενο να το ακουσουμε

  18. nai sas protino, oles autes oi organosis pou endiaferonte gia to kalo tis neas kai palias lefkosias na ginete mia fwnh oste o logos sas na eimai pio dinatos.

    prosopika leo, kali tous ora autous stin urban cyprus pou kanoun tetia arhtra, dievasa arketa dika tous ta teleutea xronia kai mou fenete oti endiaferonte kai einai afosiomenoi s’auto pou kanoune.

    bravo tous. fisika bravo sas kai esas pou sas niazi i tixi tis polis, dioti stin lefkosia einai poli ligoi sigkritika me alles polis.

  19. an i fones autes itan pio dinates isos to TEPAK na ylopiotan stin Palia Lefkosia opos programatizotan oste na ftiaxti i poli… alla logo tou oti kanenas den endiaferthike to xasame mesa apo ta xeria mas.

  20. to erotima mou einai aplo, esis san urban ledras thelete tin kalwn texwn stin palia poli?

    an nai ti kanate gia auto?

    an oxi giati?

  21. Αχ.. να το ξαναπώ. Εν έσιει “εμείς σαν urban ledras”. Έσιει εγώ σαν Γιώργος τζιαι εσύ σαν Γιάννης (ή όπως αλλιώς σε λαλούν). Εσύ σαν Γιάννης τί κάμνεις; Εν αντίστοιχη ερώτηση με τούτη που σου έκαμα η δική σου, τζιαι εξίσου άστοχη. Η προσωπική μου επιλογή όμως να κάμω ή όι κάτι για ένα οποιοδήποτε θέμα, ενεν κάτι που χρειάζεται να λογοδοτήσω, κατ’ επέκταση και η τελευταία ερώτηση “αν όχι γιατί” εν επίσης άκυρη.

  22. apo oti katalava den eisaste organosi.

    okay tote se roto esena kai ton opiondipote prosopika.

    to erotima mou einai aplo, theleis tin kalwn texwn stin palia poli?

    an nai ti kanate gia auto?

    an oxi giati?

  23. distixos file mou, stin kypro kollame stis le3is kai oxi stin ousia. kai auto kaneis esi tora.

  24. fantazome enantionese kai gia ton kathedriko alla ta ofeli kaneis den ta vlepei. to oti tha dimiourgithoun ta akoloutha…

    1. Θεολογική Σχολή
    2. νέο βιβλιοπωλείο (εξασφαλίσθηκε ήδη πολεοδομική άδεια)
    3. αποκατάσταση και επέκταση του παλιού κτιρίου του Ολυμπιακού
    4. αναβάθμιση και επέκταση των μουσείων στο Ίδρυμα Μακαρίου,
    5. δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης,
    6. αναπαλαίωση διατηρητέων οικοδομών και πολλά άλλα έργα.
    7. αναβάθμιση του Βυζαντινού Μουσείου
    8. Πινακοθήκη
    9. Βιβλιοθήκη
    10. Δημόσια Πλατεία
    11. Εστιατόρια
    12. Καφε

  25. Μα είσαι σοβαρός τωρά;

    Δικαιολογείς τη δημιουργεία ενός εκτρώματος δυσανάλογου με τον διατηρητέο περιβάλλοντα χώρο επειδή εννα έσιει cafe τζιαι restaurants. Ούλλη η λίστα σου μπορεί να υλοποιηθεί τζιαι χωρίς τον καθεδρικό. Μόνο τζιαι μόνο η ύπαρξη τούτης της λίστας ονομάζεται κοινωνικός εκβιασμός φίλε μου.

  26. i agia sofia theorite kai auti ektroma? afou o kathedrikos tha einai safos xamiloteros

  27. pale ekollises se pellares. mallon eisai essoklistos file mou, epies potte sou kanena taxidi se alli xwra?

    se osa istorika kentra epia ypirxan kathedrikoi oxi 25 metra alla 80+ metra.

    nomizo krazis apla gia na krazis.

    kai esi ekollises pas to cafe kai pas to restaurant? ta alla ola den sou ekatsan dld?

  28. e mine parea me tis paragkes, epidi etsi tha gini sto telos… i palia poli tha gini paragkoupoli… den afinete kanena na ependisi.

    prepei na katalavete oti i palia poli prepei na gini touristikos proorismos kai oxi paragkoupoli opos tin ekaman oi simerinoi katikoi tis. episis have fun me tous allodapous kai tous aroureous… epidi xwris ependisis me autous tha pinnete kafe.

  29. Ευχαριστω για την απάντηση αλλά εν θα συνεχίσω τη συζήτηση. Να ‘σαι καλά φίλε μου.

    (Όσον αφορά τα περί εσσόκλειστου στην Κύπρο, τώρα σου γράφω από την Αγγλία και τον τελευταίο χρόνο επισκεύτηκα 3 άλλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Όι ότι παίζει κανένα ρόλο, απλά επειδή ανάφερες το).

    Καλή συνέχεια

  30. Ανδρέα,

    αν κρίνω από τις απόψεις σου και το ύφος γραφής σου, είσαι μέσα στην “Urban Cyprus Society”?

  31. Ανδρέα,

    Πάντως ενεν τρόπος τούτος να κάμεις διαφήμιση.

  32. Den eimai kanenas Andreas oute exo sxesi me tin urban cyprus…

    alla isos eisaste prokatelimenoi pou akougete ta idia kai ta idia apo pollous kai den thelete na to pistepsete. skeftikate pote oti isos esis exete kollisi sto parelthon?

    kai giati kapios na kamni diafimisi mias organosis? den nomizo na tin exoun gia na kayxiounte i gia dimosiotita opos kapies alles organosis tis lefkosias xoris na prosferoun tpt.

    kali sas nikta.

  33. to oti i lefkosia einai i ypo arithmo 3 poli tora se themata anapti3is kai entiposiakon ergon pos to sxoliazete? fantazome 3erete pios einai o logos, epidi se auti tin poli alliloskotonomaste eno stis alles polis den simbainei auto. kalo paradeigma i lemesos kai i larnaka

  34. kalinichta, antrea.

  35. Πειρατές.. που “διεκδικούν” να μοιράσουν τα “λάφυρα”
    | Εκτύπωση | 29/04/2010 | Urban Cyprus Society

    Το επιχείρημα σας στο θέμα του http://www.inbusinessnews.com δεν στέκει κύριε δήμαρχε Λεμεσού διότι το Πολιτιστικό μέγαρο δεν είναι λάφυρο. Εξάλλου δεν θυμάμαι την Λευκωσία καμιά φορά να είπε να μοιραστούν τα λεφτά στους δήμους για να μην γίνει ένα έργο πχ το αεροδρόμιο, η μαρίνα, το παραλιακό μέτωπο κτλ.

    Το πολιτιστικό μέγαρο – όπως και το αεροδρόμιο και η μαρίνα- είναι ένας θεσμός που θα υπηρετήσει όλη την κύπρο όχι μόνο την Λευκωσία την Λάρνακα ή την Λεμεσό. Ασφαλέστατα αν διαμοιραστούν τα λεφτά και σπαταληθούν σε μικρότερα έργα δεν θα υπάρξει καμιά ουσιαστική ειδοποιός διαφορά για όλη την Κύπρο. Τέτοιου είδους θεσμοί δεν υλοποιούνται με αυτή τη λογική. Αν ας πούμε λέγαμε να κάμουμε απο ένα αεροδιάδρομο σε κάθε πόλη απλά δεν θα είχαμε αεροδρόμιο στο τέλος και θα ζημιώναμε όλοι μας ή αν ασπούμε οι αρχαίοι έλληνες λέγανε να στήσουνε απο μια κολόνα σε κάθε πόλη στο τέλος, απλά, δεν θα υπήρχε Παρθενώνας. Τώρα θα μου πείτε γιατί Λευκωσία και όχι Λεμεσό; εε εδώ που φτάσαμε μακάρι να το εκάναν στη Λεμεσό για να μην υπήρχαν ζηλόφθονες αντιδράσεις και ΑΠΛΑ να γινόταν το έργο για το καλό της Κύπρου.

    Στην όργανωση μας σπανίως μας απασχολεί το που θα γίνει τι και όταν θα συζητήσουμε κάτι τέτοιο το κάνουμε ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ παρθούν οι οριστικές αποφάσεις λειτουργώντας σαν ένα μικρό think tank πάντα με γνώμονα το καλό της Κύπρου. Οταν παρθεί μια απόφαση (πόσο δε μάλλον όταν έχουν δαπανηθεί και 20 εκατομμύρια) Τότε σωπάμε και απλά ζητάμε ΑΜΕΣΗ υλοποίηση αποφάσεων και πάμε κόντρα σε ΚΑΘΕ ΤΙ που πολεμάει την πρόοδο και την ανάπτυξη. Καλώς η κακώς η Λευκωσία έτυχε να είναι η πρωτεύουσα αυτού του μικρού ελάχιστου τόπου πριν την διχοτόμηση. Σήμερα μπορεί να μην πληρεί τα κριτήρια της πρωτεύουσας και να οδηγείται σιγά σιγά στη παρακμή, όμως για την ιδέα και μόνο θα πρέπει να σεβαστούμε ορισμένα πράγματα. Αν εγκαταλείψουμε σιγά σιγά και την Λευκωσία. Στο τέλος θα εγκαταλείψουμε όλο το νησί, και ο νοών νοείτο.

    Ο δήμαρχος Λεμεσού αυτή τη στιγμή βάζει το υποκειμενικό μικροσυμφέρον πάνω απο το κοινό γενικό καλό και θα έπρεπε να ντρέπεται.

    Urban Cyprus Society
    info@urbancyprus.com
    http://www.urbancyprus.com

  36. @old city: ρε παρέα γράφε τουλάχιστον στα ελληνικά να μπορούμε να σε διαβάσουμε χωρίς να βγάζουμε τα μάτια μας…
    τώρα περί των απόψεών σου ένα έχω να πω: ξεκαθάρισε λίγο την έννοια της “ανάπτυξης” στο μυαλό σου και σκέψου την έννοια πιο σφαιρικά. “Ανάπτυξη” δε σημαίνει μόνο έργα και επενδύσεις (κτίρια, γέφυρες, πολυκαταστήματα, μπάρ και δρόμοι!)
    Όταν μιλάμε για αστική ανάπτυξη πρέπει να σκεφτόμαστε επίσης την πολιτισμική, κοινωνική και ανθρωποκεντρική “ανάπτυξη” με γνώμονα τους ανθρώπους που βρίσκονται στις πόλεις, και αυτοί είτε σου αρέσει είτε όχι είναι και οι αλλοδαποί.

    Αυτό που χρειάζεται η παλιά Λευκωσία είναι σίγουρα πολύ πιο κοντά σε μια σχολή καλών τεχνών παρά στα “εντυπωσιακά έργα” όπως τον καθεδρικό και τα πολυμπάρ τύπου “stoa”.

    Ενώ συμφωνώ και στηρίζω την άποψη για την καλών τεχνών στην παλιά Λευκωσία, το κειμενάκι του Urban Cyprus δεν μπορώ να πω πως μου πολυάρεσε…

    Είναι πολύ Λευκωσιοκεντρικό και αναπαράγει τους υπάρχοντες (και πολλές φορές στενόμυαλους) διαχωρισμούς μεταξύ των 2 πόλεων… Αλλά πραγματικά θεωρώ πως αν και μια σχολή καλών τεχνών “κάνει καλό” σε όποια πόλη και να γίνει, στη Λεμεσό απλά θα προσφέρει ενώ στη Λευκωσία και ιδιαίτερα στην παλιά πόλη έχει τη δυνατότητα να κάνει τη διαφορά – τόσο για την πόλη, όσο και όπως σωστά λένε στο κείμενο τους για τους φοιτητές της που θα βρίσκονται σε ένα πολύ πιο καλλιτεχνικά και κοινωνικο-πολιτισμικά γόνιμο περιβάλλον…

  37. Twra ta eida touta oula – en edoulepse to subscription mou gia kapoio logo.
    Aste me na ta thkiavasw jai na epanelthw (ean yparhei logos)

    Alla etsi sta proheira jai pou panw pou panw- mia aporia: telika to endiaferon (mas) einai i dimiourgia sholis kalwn tehnw i oi anptyxiakes ependyseis stin entos twn teihwn poli?

  38. file pause ego anaferomouna se oli tin lefkosia, me tin le3i lefkosia den ennooume mono tin entos ton teixwn, ennoume kai autin apo e3o. ma me to na sizitame edo ti voitha?

    edo to megaro politismou pan na mas to fan, tin sxoli kalwn texnwn, kai pistepseme kai sintoma tin arxitektoniki… einai thema xronou..

    dievase edo me prosoxi.
    http://www.sigmalive.com/inbusiness/news/property/261322
    http://www.sigmalive.com/inbusiness/opinions/262017

  39. Το επιχείρημα το οποίο θέτετε ξεκινά επίσης από μια τοποκεντρική θέση. Το σημαντικό δεν είναι σε ποια πόλη θα είναι οποιαδήποτε Πανεπιστημιακή Σχολή. Το σημαντικό είναι ότι κάθε Τμήμα και κάθε Σχολή οφείλει να εντάσσεται στον χώρο, με την ευρύτερη έννοια του όρου, στον οποίο βρίσκεται το Ιδρυμα στο οποιο ανήκουν και απο το οποίο διοικούνται. Πέραν των πρακτικών λόγων που είναι κατανοητοί είναι σημαντικό ένα Πανεπιστημιακό Ιδρυμα να αποτελεί δυναμική κοινότητα για τα μέλη που την απαρτίζουν. Σε κάθε περίπτωση η Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα του ΤΕΠΑΚ, θα ιδρυθεί στην Λεμεσό για τους παραπάνω λόγους.

  40. η Σχολή Καλών Τεχνών file mou den entaxthike sto TEPAK akomi.

    episis kalo paradeigma einai to tmima arxitektonikis pou vriskete stin palia poli edo kai polla xronia.

    nomizo vasis kai esi to mikrosimferon pano apo to kalo tis sxolis…

    eisai lemesianos tpt?

  41. file pause ego anaferomouna se oli tin lefkosia, me tin le3i lefkosia den ennooume mono tin entos ton teixwn, ennoume kai autin apo e3o. ma me to na sizitame edo ti voitha?

    edo to megaro politismou pan na mas to fan, tin sxoli kalwn texnwn, kai pistepseme kai sintoma tin arxitektoniki… einai thema xronou..

    dievase ta links pou evala pano me prosoxi

  42. stin lemes ktizoun ourano3istes kai emeis akoma paleuoume me tis paragkes kai tous opisthodromikous. eleos

  43. Pingback: Συνάντηση δήμου-Πανεπιστημίου Κύπρου για την Καλών Τεχνών « urban ledras

  44. pou eides re file tous ouraniksistes stin Lemeso re file? Eginan ta 16orofa ouranoksistes twra?

  45. eipame…. yparxoun polles sxoles sto Panepistimio Kyprou. Ama thelete na anazoogonisete to kentro tis Lefkosias, e apla metaferete mia apo aftes tis sxoles ekei mesa. To TEPAK afiste to isixo, i sxoli kalwn texnwn prepei na ginei sto TEPAK.

  46. agapite old city. mou fenete oti mia kati les k mia to anereis. prin eleges oti i sxoli kalwn texnwn prepei na ginei sti nic g na anaptixthei i perioxi p sinexws olo k pio pisw pigenei. meta mas eipes oti den milas g tin entos twn tixwn mono alla g olokliri tin lefkosia. ma ti mas les? olokliro panepistimio kiprou iparxei sti lefkosia p xwris tous fitites autou k oxi mono i lefkosia tha itan mia nekri poli (auto mporei kaneis na to paratirisei ta savvatokiriaka). Gt omws mallwnete g to p prepei na ginei i sxoli kalwn texnwn? ite sti lefkosia ginei ite sti lemeso den nomizw na alla3ei kati. otan egine i arxitektoniki sxoli sti nic alla3e kati mipos? opote gt na alla3ei twra? egw den mpika se auto to site g na mallwsw me to men i me nto den g to p tha anegerthei i sxoli kalwn texnwn alla g na mathw pote tha ani3ei ktl. gt afto p me endiaferei einai na ginei kapote ane3artita apo ton topo p tha xtistei gt xreiazete se afto ton topo. anti na milate g ta kala p tha prosferei afti i sxoli se olokliro to nisi k stous fitites p tha spoudazoun ekei, milate sinexws g to p tha einai kalitera na xtistei k pia poli tha epofelithei perissotero. lipame poli p vlepw atoma na katigoroun o enas tin poli t allou. kapios p endiaferete g tin sxoli kalwn texnwn den tha pei a!den tha paw epd tha xtistei sti lemeso i sti lefkosia k oxi ekei p protimw g ton a i to b logo. endiafertite lipon g ti sxoli ws mesw ekfrasis pollwn atomwn k ws meso na anixtoun neoi orizontes k oxi ws tropos g na anaptixthei i lefkosia i i lemesos gt k stis 2 poleis iparxoun panepistimia k polla alla p mporoun na a3iopoiithoun g to kalitero. kathe poli exei ta dika tis kala toso i lefkosia oso k i lemesos. k oi 2 poleis exoun tin “palia poli” tous p k stis 2 periptwseis einai kati to diaforetiko me stixeia p mas pernoun se alles epoxes. endiaferteite lipon g tin ousia k oxi g ta simferonta allwn.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s