Η πόλη μου γερνά (Λευκωσία)

Η Πόλη μου γερνά, και μαζί της όσοι έχουν την ατυχία να ζουν σ’ αυτή. Μέχρι και τρελός της γειτονιάς μου γέρασε. Εκείνος που μια ζωή κέντριζε την ευαισθησία μου προς υπεράσπιση του από τα αγρίμια τους συνανθρώπους μας. Τώρα τα γέρικα πόδια του δεν έχουν δύναμη να σπρώξουν το ποδήλατο του. Τον θυμάμαι τότε στα νιάτα του να έρχεται από το δημοτικό που πήγαινα και να προσπαθούσε να μας πλησιάσει για να καταλαγιάσει τη μοναξιά του. Θυμάμαι τους άλλους που τον έφτυναν.. και εμένα που τους συγχαινόμουνα…

Η Πόλη μου γερνά, και μαζί της όσοι έχουν την ατυχία να ζουν σ’ αυτή. Καθώς περνούν τα χρόνια δεν έχει τίποτα να δώσει, κι οι κάτοικοι της δεν έχουν τίποτα να πάρουν, δεν έχουν τίποτα να πουν. Γι’ αυτό περιφέρονται σαν την άδικη κατάρα, όπως ακριβώς και ο τρελός του χωριού μου τότε. Η διαφορά τους είναι ότι εκείνος γύριζε από γειτονιά σε γειτονιά και όχι από καφετέρια σε καφετέρια και δεν έλεγε μαλακίες.

Προσπαθώ να καταλάβω γιατί οι γονείς τους, τους δίνουν διαφορετικά ονόματα. Έπρεπε όλους να τους λέμε Γιώργους ή Γιάννηδες, Έλενες ή Μαρίες, αφού έτσι κι αλλιώς τους μεγαλώνουν να είναι οι ίδιοι. Πάνε στους ίδιους τόπους, φορούν τα ίδια ρούχτα και οι κουβέντες τους περιφέρονται γύρω από το ίδιο ένδοξο τίποτα. Εξαπατούν τους εαυτούς τους στολίζοντας τους με παρέες που δεν νοιάζονται για εκείνους, και προσπαθούν να πειστούν ότι περνάνε όμορφα.

Όμορφα… πόσο παρεξηγημένη ένοια. Όμορφα νομίζουμε είναι τα τέρατα από μπετόν που ξεπετάνε σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας. Εμείς τα ονομάσαμε εναλλακτική αρχιτεκτονική, μοντέρνα κτήρια για σοβαρές εταιρίες. Η σοβαροφάνεια σε λίγο θα μας πνίξει κι εμείς προσπαθούμε να ξεφύγουμε κτίζοντας κτήρια που θυμίζουν εργοστάσια στην παλιά βιομηχανική περιοχή του Καϊμακλιου.

Όμορφη μέρα…

Leave a Reply

